The help menu listing, placed on top of the menu items, will facilitate the understanding of the functions of the program. Remaining in the form of a function and clicking on menu item "Help OnLine" activates a card with instructions on how to handle that function.
Available only for the entries: "Configuring"-"Consultation"-"Affluence"-"Allow municipalities" menu of the superuser and "Consultations" in the menu of the Administrator.

Tasks Superuser must to perform for the first activation of the Site :

1) Municipalities: enter at least one city
2) Administrators: Enter the password for the Administrator
3) Consultation: Fill a consultation
4) Turnout: setting the times of detection of turnouts for consultation
5) Authorizes municipalities: the town choose to be authorized, leave "state" on active and confirm
6) Site Configuration: Set all the parameters of interest, in particular to choose the default communication

General information for starting and using Eleonline.

The help menu listing, placed on top of the menu items, will facilitate the understanding of the functions of the program. Remaining in the form of a function and clicking on menu item "Help OnLine" activates a card with instructions on how to handle that function.
Available only for the entries: "Configuring"-"Consultation"-"Affluence"-"Allow municipalities" menu of the superuser and "Consultations" in the menu of the Administrator.

Tasks Superuser must to perform for the first activation of the Site :

1) Municipalities: enter at least one city
2) Administrators: Enter the password for the Administrator
3) Consultation: Fill a consultation
4) Turnout: setting the times of detection of turnouts for consultation
5) Authorizes municipalities: the town choose to be authorized, leave "state" on active and confirm
6) Site Configuration: Set all the parameters of interest, in particular to choose the default communication
Nota: I punti 3, 4, 5 sono i soli necessari per l'inserimento delle consultazioni successive alla prima installazione

Dal menu Administrator (operazioni a carico dell' Amministratore del comune):

1) Operatori: crea gli utenti che potranno essere abilitare (l'inserimento va fatto una sola volta)
2) Permessi: abilita gli utenti inseriti al punto 1) ad operare sulla specifica consultazione e assegna i permessi
3) Circoscrizione (o Collegi); ne va inserita almeno una (se non ve ne sono chiamarla "unica")
4) Sede elettorale: inserisci le singole sedi e attribuiscile alle (o alla) circoscrizioni (o Collegi)
5) Sezione: inserisci le singole sezioni e assegnale alle sedi elettorali
Nota: i punti 3,4,5 sono necessari solo per il primo inserimento, per i successivi si utilizza la voce di menu "Consultazioni" che permette di popolare l'archivio prendendo i dati da una consultazione precedente. 6) Candidato Presidente: 7) Lista: 8) Candidato: Inserire in modo gerarchico questi dati e assegnare il gruppo o la lista di appartenenza